طراحی دکوراسیون داخل فروشگاه و مغازه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخل فروشگاه و مغازه
شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 9:52 | بازدید : 30 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی یک فروشگاه یک هدف را دنبال می‌کند و آن، جذب مشتریان و سود بیشتر است. تمامی عناصر طراحی داخلی در یک فروشگاه، باید بتوانند، فضا را برای مشتری، جذاب‌تر کنند. به‌این‌ترتیب، مدت‌زمان حضور او در فروشگاه بیشتر شده و احتمال جذب رهگذران نیز افزایش می‌یابد. در این مقاله، هشت اصل اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی یک فروشگاه را بررسی می‌کنیم. این اصول از نقشه تا نورپردازی و عناصر تبلیغاتی را دربر می­گیرند. با خواندن این مقاله و رعایت اصول گفته‌شده، فروش بیشتری را برای فروشگاه خود رقم بزنید.

هشت اصل طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

هر فروشگاه می‌تواند، بنابر اندازه و محصولات خود از اصولی که در اینجا مطرح می‌کنیم، بهره ببرد. همچنین، درصورتی‌که فروشگاهی برای اجرای هرکدام از این اصول با محدودیت‌هایی مانند فضا، ویترین و غیره مواجه باشد، می‌تواند اصول دیگر را تقویت کرده و به‌این‌ترتیب، برند و محصول خود را منحصربه‌فرد کند.

نقشه داخلی فروشگاه

نقشه طراحی دکوراسیون داخلی یک فروشگاه، باید با محصولی که در آن به فروش می‌رسد، همخوانی داشته باشد. علاوه ­براین، این نقشه باید انعطاف­پذیر و قابل‌تغییر باشد چراکه در یک فروشگاه، بنابر ضرورت‌های فصلی، تخفیفی و غیره، ممکن است، نیاز به تغییر چیدمان پیش بیاید. در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه باید، صددرصد فضا هدفمند باشد. به‌این‌ترتیب، باید ابتدا روی کاغذ، نقشه داخلی فروشگاه را کشید و برای هر گوشه از آن کاربری مشخصی تعریف کرد. ترافیک رفت­وآمد در فروشگاه یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. تاجای­ممکن، باید دسترسی مشتریان به همه قسمت‌ها آسان و بدون تداخل باشد.

انواع پلان‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه بکار می‌روند، موارد زیر هستند:

  • پلان مسیری
  • پلان مورب
  • پلان منحنی
  • پلان هندسی
  • پلان ترکیبی
  • شبکه‌ای

با مشورت با یک طراح دکوراسیون، می‌توانید مناسب‌ترین پلان را برای فروشگاه خود، انتخاب کنید. به‌طورمثال، یک فروشگاه مواد غذایی یا کتاب‌فروشی، معمولاً از پلان شبکه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کند. اما برای یک فروشگاه موبایل یا لوازم جانبی الکترونیک، نقشه مورب مناسب‌تر است. نکته مهم در تهیه پلان طراحی دکوراسیون داخلی ، جانمایی پیشخوان است. در حالت ایده ­آل، قسمت سمت چپ و نزدیک به درب خروجی فروشگاه، بهترین مکان برای پیشخوان است. خریداران، به‌طور طبیعی، وقتی وارد فروشگاه می‌شوند، به سمت راست حرکت می‌کنند و از سمت چپ آن خارج می‌شوند. بسیار مهم است که این مسیربندی طبیعی را در طراحی دکوراسیون داخلی در نظر داشته باشید.

طراحی مؤثر ویترین

قدرت ویترین در جذب مشتری و معرفی برند، محصولات، شخصیت فروشگاه، بسیار بالاست. ویترین مغازه باید، در هماهنگی با طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه و محصولات آن باشد. در ویترین خود با استفاده از علائم بصری، بخشی از داستان برند خود را بگنجانید. مثلاً، اگر استفاده از مواد طبیعی یکی از شعارهای شماست، حتماً عناصری از طبیعت را در ویترین خود بیاورید. همچنین، مهم است که مهم‌ترین محصولات خود را که روی آن‌ها مانور بیشتری می‌دهید، در مرکز دید مشتری قرار دهید. چیدمان ویترین، مشخص می‌کند که چه دسته از مشتریان را هدف قرار داده‌اید. به‌طورمثال، برندهای برتر مد و پوشاک معمولاً لوکس بودن خود را با ویترین‌های خلوتشان نشان می‌دهند.

اثرگذاری بر حواس مشتری

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی ، فقط در ایجاد جذابیت بصری نیست. باید بتوانید، با طراحی دکوراسیون خود، مشتری را تحت تأثیر قرار دهید. یکی از روش‌های برقراری ارتباط حسی با مشتری، استفاده از متریال عالی با بافت‌های خاص در طراحی داخلی است. هر چیزی که ممکن است در فروشگاه لمس شود را در نظر بگیرید و از باکیفیت‌ترین متریال در ساخت آن استفاده نمایید. همچنین، امروزه موسیقی و بوی مطبوع نیز جزء عناصر طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. این عناصر، حواس شنوایی و بویایی مشتری را تحت ­تأثیر قرار داده و باعث تجربه بهتر او از حضور در فروشگاه شما می‌شوند.

نورپردازی

برای اینکه بتوانید، تلاش خود را برای فراهم آوردن یک طراحی دکوراسیون داخلی جذاب، به مشتری نشان دهید، باید نورپردازی را جدی بگیرید. علاوه ­براین، نورپردازی، ویژگی کاربردی نیز دارد. این نور مناسب است که می‌تواند، محصول شما را در چشمان مشتری، برجسته کند. برای این منظور، باید با استفاده از نورهای تأکیدی، کالای موردنظر را از اطرافش جدا کنید. در نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی ، باید توجه داشته باشید که نور، نباید خیلی خشن و شدید باشد چراکه در این صورت، تمرکز مشتری از کالاها برداشته خواهد شد. همچنین، نور بیش‌ازحد ضعیف نیز باعث خستگی چشم و ذهن می‌شود و باعث می‌شود مشتری، احساس خواب‌آلودگی کند. برای تابلوهای راهنما، اتاق‌های پرو، ویترین و محیط‌های با کاربری خاص، نورهایی جداگانه در نظر بگیرید تا بهتر بتوانید، فضاها را از هم تفکیک کنید.

استفاده از متریال مناسب

کف‌پوش، دیوارپوش، قفسه، اتاق پرو و دیگر متریالی که در دکور کردن یک فروشگاه به کار می‌روند، باید سه ویژگی اصلی داشته باشند.

  • ارزش بصری
  • راحتی در استفاده
  • دوام بالا

هیچ‌کدام از این سه ویژگی، نباید فدای دیگری شود. در طراحی دکوراسیون داخلی ، ظاهر هر چیز باید حساب‌شده باشد. مثلاً، باید رنگ و جنس کف‌پوش شما با دیوارپوش و حتی محصولات فروشگاهتان، هماهنگی داشته باشد. همچنین، در انتخاب این متریال، باید راحتی همه افراد حاضر در فروشگاه را در نظر بگیرد. به‌طورمثال، درب و قفل اتاق پرو، آویز لباس و نحوه روشن شدن چراغ آن باید بسیار راحت در دسترس افراد باشد. در آخر، باید توجه داشته باشید که متریالی که در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه خود به کار می‌برید، باید دوام بالایی داشته و نگهداری، تعمیر و تعویض آسانی داشته باشد.

برندینگ بصری

یکی از اهداف طراحی دکوراسیون داخلی در یک فروشگاه، برندینگ است. باید، به‌صورت مؤثری نام برند و لوگوی خود را در زمان حضور مشتری در فروشگاه، در ذهن او حک کنید. این کار، باعث افزایش احتمال بازگشت و تبلیغات کلامی وی می‌شود. برای این منظور، می‌توانید از المان‌های دکوراتیوی که اطلاعات فروشگاه شما روی آن درج‌شده‌ در برخی نقاط فروشگاه، استفاده نمایید. البته، زیاده‌روی در انجام این کار می‌تواند، نتیجه عکس بدهد؛ بنابراین بهتر است، تنها در نقاط استراتژیک فروشگاه مانند ورودی، خروجی، نشیمن و غیره، اقدام به برندینگ بصری در طراحی دکوراسیون داخلی نمایید.

پرسپکتیو و دید

در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه خود، یکنواخت عمل نکنید. نقاطی را به‌عنوان نقاط کانونی در نظر بگیرید. این نقاط را می‌توانید به محصولات خاص، تخفیف‌دار یا آنچه را که می‌خواهید بیشتر روی آن مانور دهید، اختصاص دهید. با استفاده از المان‌های دکوراتیو و رنگ، فضاهای مربوط به محصولات و خدمات مختلف را تفکیک کنید.

تهویه مناسب

اهمیت تهویه در طراحی دکوراسیون داخلی یک فروشگاه، دوچندان می‌شود. درصورتی‌که رطوبت هوا در محل بیش‌ازحد باشد، مشتریان تمایلی بیشتری به ترک فروشگاه پیدا می‌کنند. با جانمایی درست پنجره و درب‌های فروشگاه، کوران طبیعی هوا ایجاد کنید. برای تقویت این کوران، انواع فن نیز می‌توانند به کمک شما بیایند.

خلاصه ای از طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

در یک فروشگاه، هدف اصلی از طراحی دکوراسیون ، افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر است. در انجام این کار هشت اصل اساسی را باید در نظر داشت که ما آن‌ها را در این مقاله بررسی کردیم. این اصول عبارت بودند از:

نقشه داخلی چیدمان، طراحی مؤثر ویترین، اثرگذاری بر حواس مشتری، نورپردازی، استفاده از متریال مناسب، برندینگ بصری، پرسپکتیو و دید و تهویه مناسب. می‌توان گفت دراین‌بین، نقش تهیه نقشه چیدمان در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه، مهم‌تر است و اولین کاری است که باید انجام شود. این موارد، علاوه بر نقشی که در زیبایی بصری فروشگاه دارند، کاربردی نیز هستند و راحتی و تجربه بهتر مشتری را هدف قرار داده‌اند.

طراحی دکوراسیون داخل فروشگاه و مغازه




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 4
:: بازدید سال : 15
:: بازدید کلی : 1932